یک قاچ کتاب

به دخترت خواندن بياموز

به او یاد بده كه عاشق كتاب باشد. بهترين روش براى كتاب‌خوان شدن او اين است كه تو را در آن حال ببيند. وقتى تو مشغول خواندن باشى، درك مى‌كند كه خواندن ارزشمند است، حتى اگر او به مدرسه نرود و فقط كتاب بخواند، قول مى‌دهم داناتر از كودكى شود كه تحت محدوديت‌هاى آموزش و پرورش، درس و كتاب مى‌خواند.

 كتاب‌ها به او كمك مى‌كنند تا دنيا را بهتر بشناسد و آن را به چالش بكشد، به او كمك مى‌كنند تا خودش را بهتر بيان كند و راحت‌تر بتواند رسالت آينده‌ى خويش را انتخاب كند.

 فرقى نمى‌كند كه بخواهد سرآشپز، دانشمند يا خواننده شود. او مى‌تواند از مهارت‌هايى كه كتاب‌ها به او مى‌دهند، بهره گيرد. منظورم كتاب‌هاى درسى نيست، بلكه كتاب‌هاى تاريخ، رمان و خودزندگينامه‌هاست.

 اگر لازم شد به او باج بده، رشوه بده، پاداش بده تا كتاب بخواند. او را تشويق كن تا كتاب بخواند. 

هرگز بانويى نيجرى به نام آنجلا را فراموش نمى‌كنم. او مادرى مجرد بود كه فرزندش را در آمريكا بزرگ مى‌كرد. كودكش تمايلى به كتاب خواندن نداشت و مادر تصميم گرفت براى هر صفحه كتاب به او پنج سنت بدهد. ظاهرا براى مادر گران تمام مى‌شد، اما سرمايه گذارىِ ارزشمندى بود.


✍️ چیماماندا انگوزی آدیشی/نویسنده نیجریایی

 

اطلاعات بیشتر در آدرس پیج اینستاگرامی زیر:

برای ورود به پیج روی لینک زیر کلیک نمایید.

 bahman.parto_insta 

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

دیگر نوشته‌ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید