نقد و بررسی فیلم بانوی صحرا : Queen Of The Desert

فیلم بانوی صحرا ( کوئین آف ده دیززرت)
محصول : آمریکا , مراکش
ستارگان : James Franco, Nicole Kidman, Damian 
کارگردان : Werner Herzog
زبان : انگلیسی
محصول : 2015

 

✴️ درباره  فیلم بانوی صحرا : 
این فیلم برنامه سیاسی و جاسوسی بریتانیای کبیر انگلستان رو در فروپاشی و از بین بردن همه ی امپراتوری های بزرگ از جمله عثمانی ، و سپس آغاز جنگ جهانی اول و چگونگی تشکیل امپراتوری بریتانیای کبیر منحوس را با موشکافی زیادی به تصویر می کشد.

این فیلم هرگز دوبله فارسی نشد و تنها زیرنویس آن در دسترس می باشد.

 

نقد و بررسی فیلم بانوی صحرا :
در این فیلم به خوبی نقش و اهمیت سه جاسوس بسیار مهم و تاثیر گذار انگلیسی در ایجاد تفرقه و فروپاشی امپراتوری بسیار بزرگ عثمانی قبل از جنگ جهانی اول به تصویر کشیده می شود. 

جاسوسان بزرگ مهم و تاثیر گذاری همچون خانم گرترود بل ، و چرچیل ( که بعدها رئیس جمهور دولت انگلستان شد ) و لورانس که سه جاسوس و متخصص که به اکثر کشورهای خاورمیانه حتی خود ایران هر بار با عناوین مختلفی همچون مجسمه ساز ، باستان شناس - شاعر ، هنرمند و ... مسافرت می کردند و بطور دقیق جاسوسی کرده و اطلاعات را به بریتانیا ارسال می کردند ...

که سرانجام حاصل زحمات این شخصیتهای جاسوسی مهم منجر به از بین رفتن امپراتور بزرگ عثمانی و ترکیه واستامبول که پایتخت جهان اسلام اهل تسنن بود ( که الان آنرا به پایتخت فساد دنیا تبدیل کرده اند) و همچنین منجر به جنگ جهانی اول با دقت و برنامه ریزی کامل و از بین بردن امپراتوری های بزرگ دنیا و ایجاد و تولد یک امپراتوری بزرگ بریتانیا به جای همه ی سایر امپراتوری های در دنیا بود، گردید.

#چگونگی تولد دجال
#علت بروز جنگ جهانی اول و دوم
#نقش سرویس های جاسوسی انگلیس در تغییر وتقسیم دولت ها و امپراتوری ها

 

✍️نکته بسیار مهم فیلم :
در پایان فیلم لورانس که یکی از برترین و تاثیرگذارترین جاسوس انگلیسی در نابودی کشورها و مذاهب (در میان 3 جاسوس برتر وسرنوشت ساز ) بود دچار عذاب وجدان شده و چنین می گوید:
"وقتی فکر می کنم خدا وجود دارد تنم میلرزه برای کشورم "

یعنی وقتی به این فک می کنم که واقعا خدا وجود داره و چه اشتباهات جنایات فساد تفرقه ها و ... بی حد و حصری که انجام داده ایم ... واقعا تنم می لرزه برای کشورم انگلیس و خودم که اینقدر بیرحمانه و شیطان صفتانه در نابودی  ادیان و دولت ها با ایجاد اختلاف جنگ و خونریزی و فساد تلاش کردیم ... و با این کار قهرا خود را مغضوب خدای بزرگ کردیم و اشتباهی بزرگ را مرتکب شدیم که به جنگ خدا رفتیم ...

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

دیگر نوشته‌ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید